Wednesday, August 18, 2010

You came to me



Syahdu sangat lagu ni..

You came to me in that hour of need
When I was so lost, so lonely
You came to me took my breath away
Showed me the right way, the way to lead

You filled my heart with love
Showed me the light above
Now all I want Is to be with you

You are my one true love
Taught me to never judge
Now all I want Is to be with you

CHORUS (x2): ALLAHUMA! Sal 'ala Sayideena Mustafa
'Alaa Habeebika Nabieeka Mustafa
(O God! Send Your Blessings upon our leader, the chosen one (Muhammad (peace upon him))
Upon Your Beloved, Your Prophet, the chosen one)

You came to me in a time of despair
I called on you, you were there
Without You what would my life mean?
To not know the unseen, the worlds between

For you I'd sacrifice
For you I'd give my life
Anything, just to be with you

I feel so lost at times
By all the hurt and lies
Now all I want Is to be with you

Showed right from wrong
Taught me to be strong
Need you more than ever
Ya Rasul ALLAH (O Messenger of God (Muhammad (peace be upon him))

You came to me
In that hour of need
Need you more than ever
Ya Rasul ALLAH

You filled my heart with love
Showed me the light above
Now all I want is to be with you

You are my one true love
Taught me to never judge
Now all I want Is to be with you

Saturday, July 10, 2010

Ego



Bila ego bermaharajalela dlm diri, tiada lagi ruang untuk bermuhasabah diri.

Bila kita ego,kita menyakiti orang di sekeliling kita.

Bila kita ego, merasakan salahnya pada orang lain, tapi diri sendiri merasakan
dirinya bersih suci.

Bila kita ego, kepentingan orang lain tidak diendahkan, tapi kepentingan diri
sendiri yang hendak dipuaskan dulu.

Bila kita ego, hanya mahu bersenang lenang di atas kerusi dan tidak mempedulikan
kesusahan orang lain, termasuk keluarga sendiri.

Bila kita ego, tiada kawan...mungkin setelah sekian lama tidak ada kawan,malah
tidak sedar dirinya tidak lagi didekati orang.

Bila kita ego, merasakan dirinya selalu betul, dan tidak usul periksa terhadap satu
perkara, walaupun ahli keluarga sendiri.

Bila kita ego, merasakan diri kita muda dan tidak sedar kubur memanggilnya.

Bila kita ego,hanya mementingkan material tidak nyawa orang lain.

Bila kita ego, merasakan kita raja dan orang lain sebagai hamba even dalam keluarga
sekali pun.

Ego..membunuh kasih sayang(luahan hati dan perasaan).

Bersikap ego akan menyebabkan tangisan,nasihat,peringatan menjadi luntur di dalam
hati.....

Monday, June 28, 2010

*rahsia ibu*


Buatmu Ibu

Ibu bergenang air mataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tak pula kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa

Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu yang telah terkorban
Tak dapat kubalasi akan semua ini
Semoga Tuhan memberkati kehidupanmu ibu


Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amatlah aku harapkan
Kerana disitu letak syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasihanilah Tuhan ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahgia ibu di dunia dan di akhirat sana...

Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang engkau berikan
Ibu... dengarlah rintih hatiku untukmu ibu


Maaf, rahsia mak, akak tahu, walaupun mak berselindung. Dari mata mak, akak tahu, hati merintih meminta untuk bebas, tetapi emak mengajar akak untuk terus bersabar. Semoga satu hari nanti kita akan terbang bersama-sama.Sayang mak...(^_^)

Friday, June 25, 2010

" tak dapat ku lari"

Damainya rasa di hati.Ketenangan yang hakiki.




Bila kekasih mengundang aku pulang
Mahligai menanti penuh gemilang
Bila kekasih menyingkap tabir cinta
Tiada terbatas dengan kata-kata

Dapatkah aku membalas dengan air mata
Tanda syukur menerima
Setelah sekian lama
Menghamba hidup pada duni
a

( dari lirik lagu yang diubah, didelete dan dicebok )

Sunday, May 9, 2010

* 9.36 *





Assalammualaikum..

Buat sepupuku, terima kasih atas segala kenangan yang dihadiahkan...
Ternyata pertemuan yang sekali sekala meninggalkan memori yang indah...
Maaf, tidak dapat bertemu buat kali terakhir,
Bercakap denganmu di kala badanmu sangat lemah,
Rasanya tidak cukup pada hayat ini sahaja,
Semoga kita dapat bertemu pada satu saat nanti..

" Allah memegang nyawa( seseorang) pada saat kematiannya dan nyawa ( seseorang ) yang belum mati ketika dia tidur, maka Dia tahan nyawa ( orang ) yang telah Dia tetapkan kematiannya dan Dia lepaskan nyawa yang lain sampai waktu yang ditentukan. Sungguh pada yang demikian itu terdapat tanda- tanda ( kebesaran) Allah bagi kaum yang berfikir." Az-Zumar 42

ps : ajal yang menemuinya pada umur sebaya dengan diri sendiri, amat terasa hidup yang sangat pendek.

Wednesday, March 17, 2010

*PELINDUNGKU*

tawassalna bi bismillah
wa bil hadi rasulillah [2x]
wa kulli 'arifin billah
wa ahlillahi ya allah [2x]

ya allah
syumu silhuda
shuyukhil waraa
nujuu min nada [2x]
bihinnas lahu min kulli aza
bi qadrillahi ya allah



"Kami bertawassul dengan nama ALLAH dan
dengan petunjuk Rasulullah dan setiap orang
yang arif mengenai ALLAH dan ahli ALLAH,
Ya ALLAH.
Ya ALLAH.......
Dengan perantaraan kaum yang
mulia,
cahaya hidayah,
dengan perantaraan amalan kebaikan
mereka,
kami selamat dari setiap malapetaka dengan
kekuatanMu,
ya ALLAH"



--ya Allah, lindungi diriku--lindungi diriku--

Tuesday, March 2, 2010

*KTJ*

Salam..khas untuk ukhti FIZA..

Maafkan saya kerana tido semasa fiza sedang menceritakan masalah fiza kat group kita.

Bukan tak nak dengar, bukan malas, tapi mata tak mahu beralah dengan saya, jadi mata tertutup juga.

hehe....

( rasenyer kena kurang makan, baru kurang ngantok..hehe)

sayang fiza!

Thursday, February 4, 2010

*DICINTAI & MENCINTAI*

I was so far from you
Yet to me you were always so close
I wandered lost in the dark
I closed my eyes toward the signs
You put in my way
I walked everyday
further and further away from you

Ooooo Allah, you brought me home
I thank you with every breath I take

الحمد لله الحمد لله
All praises to Allah


I never thought about
All the things you have given to me
I never thanked you once
I was too proud
to see the truth
And prostrate to you
Until I took the first step
And that's when you opened the doors for me
Now Allah, I realized what I was missing
By being far from you

الحمد لله
All praises to Allah

Allah, I wanna thank you
I wanna thank you for all the things that you've done
You've done for me through all my years I've been lost
You guided me from all the ways that were wrong
And did you give me hope

O Allah, I wanna thank you
I wanna thank you for all the things that you've done
You've done for me through all my years I've been lost
You guided me from all the ways that were wrong
I wanna thank you for bringing me home

الحمد لله
All praises to Allah

الحمد لله

( Allah, aku malu denganMU )

Monday, January 25, 2010

" BUKAN MAKSUDKU"


Jam 4.54 pagi...masih tak tidur

Alhamdulillah selesai jugak presentation Chemistry untuk dibentang esok.

Dugaan di Sem akhir ini banyak bermain dengan pergolakan di jiwa.

" Timeline " yang diamanahkan tidak sekadar memberi ruang untuk berasa cemas,tapi tangan seolah-olah digoncang2 lalu terasa getaran pada seluruh badan.

Rindu pada akhawat Intec.

Melihat sahabatku berkali2 mengalirkan air mata, terasa pilu.

" Berguna kepada orang lain" 10 Muwasaffat Tarbiyah, walaupun terlepas pengisian, dapat merasakan makna yang sangat mendalam.

Tak sabar nak berjumpa dengan akhawat Intec.

Rindu kamu semua.