Monday, July 13, 2009

*TRIP PAK MUS* ( version kunang2)




Assalammualaikum....
Tarikh : 11 dan 12 Julai 2009.
Masa : Habis kelas IELTS
Hari : Sunday n Saturday

; )


Kunang-kunang!!


Hari tuh ader P.O.I....tapi....tak dapat attend....sedey : (

Tak dapat tgk adek2.....tapi...kunang2 Allah beri kat kami sebagai pengubat hati.... : )
Lepas kelas IELTS, trus balik blik n siap diri nak gi rumah kawan kami yang pakai spec. Tapi time tuh perut agak berkeroncong n...tak kisahlah...sebab...ehmm...entah...hihi

Sampai kat rumah kawan wktu petang. Sampai jer...rehat jap....n uat latihan maths and chem....tenang gak kat umah kawan ptg tuh...Alhamdulillah besh...

Berkenalan ngn adek2 kawan kami tuh... Shahirah n Epi. Part yang paling best, dapt berkenalan ngan ayah n mak kawan kami nih... Pak Mustapa....the best person ever ( credit to Pak mUs the warrior ) basyak !!..hihi... tapi namer mak kawan kami...dah luper lak...hoho....

Malam dah melaburkan tirai gersangnya. Sejuk....angin sepoi2. Menunggu di buaian keluarga sebelum masuk ke dalam kereta. Gelap kat bahagian halaman rumah, nampak.........nampak rumput hijau dan kereta bru di halaman. Cantik...besar...comei...khas untuk seisi keluarga....

Semua org seronok..tapi hati raser agak tak selesa sebab......mungkin pD awalnya hati menolak denagn kebaikan kawan keluarga kami....n.....tak nak menyusahkan..... Tapi Allah yang beri....beri peluang kepada kami, untuk...hmm...untuk.....keluar ke Kampung Kuantan, Kuala Selangor...Sebagai.......sebuah

KELUARGA



-----( emo lak )-----
On da way b4 sampai, cari remote TV, gelap sgt dalam kete..tak nampak walau berkaca mata 4.... tak jumper....las2 jumper gak...hoho....Semua org menanti ngan sbar....


Da sampai... : )


Hmm....besar....luas...ader papan tanda.....kete.....manusia...memenuhi bahagian depan kawasan itu....

Kawasan Pemeliharaan
dan Perlancongan Kunang-kunang
di Kampung Kuantan, Kuala Selangor





Tak nampak kelip2 lagi..memang ar...bru masuk parking..hihi...Masuk....cam besa... tgk kiri..tgk kanan bru jalan....sampai kat ada satu jeti kayu berwarna coklat haru......duduk di situ...menunggu...dan terus menunggu.... ( tak lame pon ).....nampak pelbagai manusia pakai baju pelampung kaler orange...agak striking tapi ..ok laa...Pak Mus ke bahagian kaunter tiket...beli tiket....sampai kat kitorang, Pak Mus and his wife naik satu sampai ngan dua orang Chinese from KL.....n kitorang ber4 naik satu lagi sampan yang terumbang- ambing dipukul ombak malam...
Air Keruh.....dari jauh....dekat pun keruh gak warnenye...ye laa....kat kawasan sungai.....tunggu giliran...nak naik sampan...sempat ambik gambar...gambar tuk kenangan....hati tak sabar nak naik...1 st Experienced ever.......Kunang2 ku terus bertahan di pokok...untuk menungu ku.....hihi






Kaki kanan masuk ke sampan...Gayat..tak tipu.....Sampan mula bergerak perlahan menggunakan tangan pendayung tua yang gagah perkasa...Kata pendayung tuh, da 80 tahun berkecimpung dengan tugas itu...Hati tersentuh....yakin,..yakin ngan pendayung itu telah banyak merasai saat2 yang bermakna di situ, sebab...dapat lihat penciptaan Allah...yang cantik....Rasenyer....ader jer manusia yang tidak mahu berhijrah ke sesuatu yang baik...kerana dia dapat bertemankan dengn penciptaan Allah yang hebat sepanjg hidupnya....iaitu Kunang2.

Macam bintang2 di muka langit....Bercahaya....Indah....Tak pernah melihat pokok2 yang memancarkan cahaya2 terang-benderang daripada setiap helai daunnya...Hebat!!
Kunang- kunangku...!!
Hati tak rase guilty...walaupun mencuri....kunang2...hihi...tak leh sebenarnya...salah di sisi undang2....Tapi untuk EE, ku terpaksa jua...hihi...6 tahanan kunang2 di dalam penjara botol...Sesat...Lost...Sedey....kerana terpaksa meninggalkan keluargaku di pokok2 itu... ( monolong kunang2 )..
Alhamdulillah, satu kaki ku sudah melangkah..Membuat perancangan untuk yang seterusnya.. Hati risau....takut tak mampu.....Keyakinan drpd Allah tetap ada.. Walau rumit memikirkan problem yang bakal menerjah.....Terus..dan terus lagi....Semoga kita bertemu lagi wahai Kunang2 ku.